Falaise
Last Bloom
Anasickmodular
Requiem for CS70 and Strings
Karakul
LesAlpx
Bias
Environments
Birth
Sea-Watch
Apoptose Pt1
Apoptose Pt2
opakowanie: digipack + książeczka
Materiał ukaże się nakładem wytwórni Ninja Tune. Jeden z największych talentów muzycznej sceny zyskał ogromne uznanie za sprawą debiutanckiego krążka „Elaenia” z 2015 roku, docenionego w dorocznych zestawieniach najlepszych albumów opiniotwórczych mediów m.in. na Pitchfork czy Resident Advisor. Także w brytyjskim „Guardianie” recenzent przyznał wydawnictwu maksymalną ocenę. Floating Points zachwycił swoją wszechstronnością – doskonale łącząc tradycję muzyki klubowej – techno i disco, swobodnie flirtując z klasyką jazzu czy psychodelicznego rocka, świetnie odnajdując się też w roli kuratora jako współtwórca oficyny Melodies International. Shepherd jest także znakomitym didżejem z otwartą głową - to on zapoznał publiczność legendarnego klubu techno Berghain z 20-minutową kompozycją herosa saksofonu i spiritual jazzu Pharoah Sandersa.
Po 4 latach od długogrającego debiutu Floating Points wraca z albumem „Crush” i znów zachwyca, równocześnie idąc na przekór wszelkim oczekiwaniom. Singlowy „LesAlpx” zapowiadał zwrot w stronę niezwykle dynamicznej muzyki tanecznej, opartej na mocnym basowym fundamencie i doczekał się pochwał od takich tuzów jak Bonobo, Jamie XX czy Four Tet. I choć materiał przynosi też melancholijne fragmenty, a brzmieniową dominantą w wielu kompozycjach jest niesamowity, charakterystyczny ton syntezatora Buchla, „Crush” jest jednak płyta zdecydowanie bardziej gniewną i intensywną niż „Elaenia”. „Chciałem stworzyć coś, co wciąga i pochłania uwagę, jak wtedy, gdy jesteś w klubie i czujesz, że wszystkie elementy otoczenia są doskonale zgrane i po prostu zanurzasz się w tym świecie, nie możesz z niego uciec” – mówi Sam. „Elaenia” była owocem niemal pięcioletniej pracy: komponowania, zbierania, edytowania materiału, tymczasem „Crush” to efekt intensywnej pięciotygodniowej sesji.
Podczas koncertów często przeradzających się w improwizowane sesje, Shepherd nabrał pewności siebie i śmiałości, a co za tym idzie także luzu i swobody w komponowaniu i poszukiwaniu nowych brzmień. Floating Points nie raz występował przed kilkudziesięciotysięczną publiką zarówno jako ensemble – podczas trasy z The xx – czy też jako solo act, choćby ostatnio na festiwalu Coachella. To doświadczenie rezonuje na płycie, śmiałej, eklektycznej i niezwykle witalnej – godnej jednego z najzdolniejszych współczesnych producentów. Materiał będzie też można usłyszeć na koncertach – choć póki co jedynie w Paryżu, Berlnie i Londynie. Floating Points zabiera w mini trasę specjalistów od laserowej technologii - Hamill Industries, którzy zapewnią niezwykłą, kosmiczną wizualną oprawę występów.