A1 DJUNGI
A2 RAFF
A3 CONGA
A4 AVI-VO
B1 MALIK
B2 DARKEST LIGHT
B3 BABA HYA
BŁĘKITNY, PRZEZROCZYSTY WINYL
Strut z dumą prezentuje pierwsze oficjalne zremasterowane (z oryginalnych taśm) wznowienie nieuchwytnego albumu funk/afro zespołu Lafayette Afro Rock Band, "Malik", pierwotnie wydanego w 1974 roku.
W 1971 roku nieudokumentowany siedmioosobowy afroamerykański skład znany jako Bobby Boyd Congress odbył transformacyjną podróż ze Stanów Zjednoczonych do Francji. Lider zespołu Frank Abel wspomina: "Wyczuliśmy, że rynek soul i funk jest nasycony w kraju, a naszym pierwotnym planem był krótki 6-miesięczny pobyt w Paryżu. O dziwo, ostatecznie zostaliśmy na dekadę". Po powrocie głównego wokalisty Bobby'ego Boyda do Stanów Zjednoczonych, grupa zmieniła nazwę na Ice i skrzyżowała ścieżki z niezależnym producentem Pierre'em Jaubertem, doświadczonym profesjonalistą studyjnym, mającym na swoim koncie przełomowe nagrania między innymi z Charlesem Mingusem, Johnem Lee Hookerem i Archie Sheppem.
Czerpiąc inspirację z etyki pracy Motown, Jaubert rozpoczął regularne próby z Ice. Wspominał: "Nie chciałem naśladować Berry'ego, ale dzięki codziennej współpracy siedmiu utalentowanych muzyków powstało coś wyjątkowego". Zespół, mieszkający w Paryżu i zanurzony w zdominowanej przez Afrykanów dzielnicy Barbesse, zaczął wprowadzać afrykańskie elementy do swojej muzyki, często występując z mieszkającym w Paryżu Kameruńczykiem i legendarnym kompozytorem Manu Dibango.
Zmieniając nazwę na Lafayette Afro Rock Band, muzyczny kierunek grupy przesunął się w stronę głównie instrumentalnych kompozycji, charakteryzujących się cięższym, bardziej skomplikowanym brzmieniem afro-funk. Ich debiutanckie nagranie "Soul Makossa" wywarło potężny wpływ dzięki dynamicznej interpretacji klasyka Dibango, w połączeniu z intensywnym breakiem "Hihache" i zaraźliwym "Nicky". Wydany rok później "Malik" ukazał ich udoskonalone brzmienie, prezentując m.in perkusyjny jam "Conga", klimatyczny "Djungi" (z wokoderem i fortepianem), czy mocny funk "Darkest Light".
Pomimo ograniczonego wpływu w momencie wydania "Malik" zyskał uznanie wraz z rozkwitem kultury hip-hopowej w latach 80-tych, stając się bogatym źródłem sampli i riffów. "Conga" znalazło się w serii "Ultimate Breaks And Beats", podczas gdy otwierająca linia z "Darkest Light" stała się kluczowym motywem hip-hopowym, wykorzystywanym przez Jay-Z, Public Enemy, Wreckx 'N' Effect i wielu innych.
Ta zremasterowana reedycja, pierwsza w swoim rodzaju, skrupulatnie wykonana przez The Carvery z oryginalnych taśm, prezentuje album w całości i zawiera pełną oryginalną oprawę graficzną